dinsdag 3 december 2013

Verkouden? Met deze tips ben je er sneller van af!


Goed, je bent verkouden en hebt deze week allemaal afspraken staan. Hoe kom je hier het snelste van af?

Ik heb tegenwoordig echt een weerstand van een eekhoorn, dus ik ben dan ook regelmatig verkouden: verstopte neus, hoofdpijn, keelontsteking. Nu heb ik een aantal tips voor jullie waarbij ik het idee heb dat ze echt helpen.

Tip 1:
Merk je dat je verkouden aan het worden bent? Stomen! Echt gelijk gaan stomen. Je hebt hier speciale aparaten voor. Heb je die niet? Niks aan de hand, laat je wasbak vol lopen met heet water (of een grote kom). Ga hierboven hangen voor 10 minuten en leg boven je hoofd een handoek neer zodat er geen lucht bij komt. (zet een muziekje op en de 10 minuten zijn zo voorbij). Je zal merken dat alles in je neus los komt. Doe dit elke dag tijdens je verkoudheid.

Tip 2:
Zodra je last van je keel krijgt, is dit echt een super tip! Pak een glas met water en doe hier zout in (je proeft vanzelf of er genoeg zout in zit), even roeren en gorgelen maar! Na het gorgelen gewoon uitspugen. Herhaal dit paar keer per dag

Tip 3:
Veel drinken. Drink regelmatig Thee met honing of neem een lekker soepje.

Tip 4:
Slapen! Ga na het eten in je bed liggen en rust goed uit. 's Nachts raad ik een neusspray aan zodat je neus wat minder verstopt zit en je niet het gevoel hebt dat je stikt. Ik gebruik zelf die van Otrivin.

Dan nog een tip die ik persoonlijk prettig vind. Zodra je 's ochtends wakker word, zit heel je neus versopt en duurt het altijd even voordat het weer 'opengaat'. Ik wrijf dan met mijn vinger toppen vanaf het bovenste gedeelte van mijn neus langzaam naar mijn neusvleugels. Ik herhaal dit ongeveer 3 keer en hierna kan ik mijn neus snuiten.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben!

Hugs and Kisses x

1 opmerking:

Anoniem zei

Handige tips! Vooral veel (thee) drinken is echt heel belangrijk :)